ul. T. Czackiego 3/5; 00-043 Warszawa

Oddział SITPChem w Bydgoszczy

Oddział SITPChem w Bydgoszczy

Wycieczka integracyjna

W dniach od 30.08.2021 do 3.09.2021 zorganizowaliśmy wycieczkę integracyjną do Kotliny Jeleniogórskiej dla członków naszego Oddziału.
W wycieczce wzięło udział 34-ech członków.

W pierwszym dniu w drodze do Szklarskiej Poręby zwiedziliśmy w Lubomierzu Muzeum Kargula i Pawlaka, następnie wizyta w Muzeum Przesiedleńców i Wypędzonych, ukazujące historię przesiedleń po II wojnie światowej.

Następnie przejazd do Szklarskiej Poręby na noclegi do OW „Gawra’, który był naszą bazą wypadową.
Drugiego dnia aura nam nie dopisywała, padał dość intensywny deszcz, ale nie przeszkodził nam w zwiedzaniu Leśnej Huty z pokazem tradycyjnego sposobu wyrobu szklanych przedmiotów. Następnie przejazd do Lwówka Śląskiego, jednego z najstarszych miast Dolnego Śląska. Wizyta i zwiedzanie Browaru Lwówek oraz muzeum Browarnictwa Dolnośląskiego, spacer po mieście.

Trzeciego dnia przejazd na teren Niemiec. Wizyta w średniowiecznym zamku Stolpen z najgłębszą na świecie studnią wydrążoną w naturalnym kamieniu. W zamku tym przez 49 lat była więziona hrabina Cosel. Następnie Bastei – formacja skalna, największa atrakcja Parku Narodowego Saskiej Szwajcarii.
Przejazd i zwiedzanie górskiej twierdzy Konigstein, której początki sięgają XIII wieku.

Czwartego dnia przejazd na teren Czech do miejscowości Frydlant i zwiedzanie zamku zbudowanego w XIII wieku, a następnie przebudowanym w stylu renesansowego pałacu.
Powrót do Polski do Świeradowa Zdroju i wjazd kolejką na Stóg Izerski, jeden z najwyższych szczytów Gór Izerskich, z którego roztacza się przepiękny widok na Pogórze Izerskie.
W drodze na nocleg „zaliczyliśmy” spacer do wodospadu Szklarki, gdzie wykonaliśmy zdjęcie grupowe. I niestety to był nasz ostatni dzień pobytu w Szklarskiej Porębie, ale to nie koniec naszej wycieczki.

Ostatni dzień po śniadaniu wyjeżdżamy do Wałbrzycha, gdzie zwiedzaliśmy zabytkową Kopalnię Węgla Kamiennego ‘Julia”, a następnie w drogę powrotną.
Naładowani pozytywnymi emocjami, pozytywną energią, odstresowani, dyskutowaliśmy nad przyszłymi poczynaniami szczęśliwie docierając do Bydgoszczy.

(opr. Tadeusz Szczęśniak Prezes Oddziału w Bydgoszcz, 7.09.2021)

WSPÓŁPRACA

Note: Carousel will only load on frontend.